LYNK & CO LANSERAR DEN HELELEKTRISKA 02 - VARUMÄRKETS FÖRSTA ELBIL FÖR EUROPA

Den nya elbilen 02 presenterar en spännande era för mobilitetsföretaget och kombinerar innovativ design, avancerad teknologi och en räckvidd på 445 km. Bilen blir den första globala lanseringen av en ny modell från Lynk & Co.

LYNKCO_02_Exterior_02_hires.jpg

Göteborg, Sverige [11 Oktober 2024]: Mobilitetsaktören Lynk & Co presenterar idag, i samarbete med sina användare, sin första batterielektriska bil – den helt nya 02 för Europa som i Kina går under namnet Z20.

Den nya elbilen erbjuder lång räckvidd, körglädje och en iögonfallande exteriör, i kombination med en avancerad digital förarmiljö och användarvänlig interiör tillverkad av återvunnet material. Med en räckvidd på upp till 445 km, tillsammans med banbrytande säkerhetsfunktioner och innovativa möjligheter för bildelning, markerar familjeelbilen 02 en ny era för varumärket när det gör sitt intåg på den europeiska elbilsmarknaden.

Den helt nya 02 representerar nästa fas för Lynk & Co. Vi utökar vår affärsmodell, breddar vårt produktutbud och expanderar till nya marknader. Strategiska och viktiga steg som visar Lynk & Co:s engagemang för att erbjuda våra kunder högre flexibilitet, fler valmöjligheter och bättre tillgänglighet Nicolas López Appelgren, CEO på Lynk & Co International

Femdörrsbilen 02 har skapats i Lynk & Co:s globala designstudio i Göteborg, och utvecklades genom ett unikt samarbete mellan användarna av bolagets tidigare modell, plug in-hybriden 01, och Lynk & Co:s eget design- och ingenjörsteam. Användarna bidrog till bilens utformning genom att skicka in över 6 000 meddelanden om sina mest önskade funktioner via ’Co:lab’ – en av Lynk & Co:s appar som möjliggör digital feedback direkt från bilen 01.

Lynk & Co 02 kommer att finnas tillgänglig för försäljning i Europa från och med den 11 oktober, med ett startpris på 35 495 euro.

Please find full presskit here:

Lynk & Co 02 Press Kit
  • pdf
LYNKCO_02_Exterior_02_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_07_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_01_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_03_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_04_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_05_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_06_hires.jpg
LYNKCO_02_Interior_02_hires.jpg
LYNKCO_02_Interior_01_hires.jpg
LYNKCO_02_Interior_03_hires.jpg

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co är mer än bara ett bilföretag; det är en mobilitetsleverantör som är engagerad i flexibilitet som sin kärnprincip. Med ett mångsidigt utbud av bilägandealternativ – från prenumeration till leasing och köp – är Lynk & Co i framkant av bildelningsrörelsen. Varumärket kombinerar livlig, innovativ design med banbrytande uppkopplingslösningar, vilket erbjuder konsumenterna en framåtblickande körupplevelse.

Företaget grundades 2016 och har sitt huvudkontor i Göteborg, Sverige. Lynk & Co använder sin innovativa affärsmodell för att betjäna sju kärnmarknader: Sverige, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien. Genom distinkta affärsmodeller utökar företaget sin närvaro till 22 europeiska marknader i slutet av 2024. Engagerat i en positiv påverkan driver Lynk & Co förändring genom att förespråka progressiva metoder och kontinuerligt tänja på gränserna för en bättre framtid för bilindustrin och för människorna

Presskontaktuppgifter