Lynk & Co ingår samarbete med SEEAG för vidare expansion i Europa

Mobilitetsföretaget Lynk & Co utökar nu sin närvaro i Europa när man ingår ett strategiskt samarbete med SEEAG – en etablerad fordonsgrupp med 30 års erfarenhet av den europeiska fordonsmarknaden. Under året kommer Lynk & Co lansera sin plug in-hybrid på 12 nya marknader, vilket stärker företagets mål om att erbjuda flexibel mobilitet över hela Europa.

Lynk & Co:s ambitiösa tillväxtstrategi för 2024 är att expandera till 12 nya europeiska marknader – Rumänien och Grekland blir de första marknaderna där man introducerar sin modell ”01”. För expansionen har Lynk & Co valt att samarbeta med SEEAG som kommer att agera importör och distributör för sydöstra Europa. SEEAG är en etablerad fordonsgrupp med årtionden av erfarenhet inom import, distribution, och grossist- och detaljhandel av bilar och reservdelar. Det strategiska partnerskapet erbjuder flertalet fördelar, inklusive användningen av varandras styrkor, resurser och nätverk, samtidigt som det minimerar de ekonomiska riskerna förknippade med inträde på nya marknader.

Vi kommer expandera vår närvaro på den europeiska marknaden, stärka vårt varumärke som en stor leverantör av flexibel mobilitet – och naturligtvis leverera riktigt bra bilar. SEEAG är en respekterad aktör inom branschen, med en stark infrastruktur och verksamhet, vilket gör dem till en idealisk partner när vi ger oss ut på nya marknader Nicolas Appelgren, vd på Lynk & Co

Från 7 till 19 europeiska marknader

Expansionen från 7 till 19 europeiska marknader innebär en betydande tillväxt för Lynk & Co. För närvarande är mobilitetsföretaget verksamma i Sverige, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Spanien, Frankrike och Italien. Samarbetet med SEEAG ska bana väg för att Lynk & Co ska kunna kliva in på nya marknader, där lanseringen i Grekland och Rumänien alltså blir först ut. Planen är sedan ytterligare expansion till Slovenien, Kroatien, Bulgarien, Serbien, Bosnien- och Hercegovina, Montenegro, Nordmakedonien, Kosovo, Albanien och Moldavien under 2024.

Med denna expansion vill Lynk & Co säkerställa en större tillgänglighet av fordon, och samtidigt etablera ett utökat försäljnings- och servicenätverk i Europa. Strategin går i linje med Lynk & Co:s övergripande affärs- och hållbarhetsstrategi, och ska lägga en grund för långsiktighet och innovation i det ständigt föränderliga landskapet inom europeisk mobilitet.

Om SEEAG

SEEAG är en fordonsgrupp av företag som arbetar med import, distribution, och grossist- och detaljhandel av bilar och reservdelar. Med över 30 års erfarenhet inom fordonsbranschen har bolaget banat väg för flera OEM-lösningar inom mobilitet i det mångfacetterade affärslandskapet i sydöstra Europa.

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co bildades för att erbjuda mobilitetslösningar till en uppkopplad generation. Vi tillverkar riktigt bra bilar (som har alla funktioner du vill ha utan att du behöver be om dem), och vi låter dig använda dessa bilar på ett helt nytt sätt. Med ett flexibelt utbud av bilägarskap fortsätter vi att driva utvecklingen för att möta behoven hos våra trendmedvetna konsumenter på deras egna villkor.

Presskontaktuppgifter