LynkCo_BCN_club_exterior_01.jpg

Lynk & Co öppnar dörrarna till första klubben Spanien

Nu har har hela Lynk & CO-upplevelsen landat i Barcelona! Den 12 september öppnade dörrarna till den nionde Lynk & Co klubben som är belägen på på Passeig de Gràcia 44. Klubben i Barcelona är inte bara den första permanenta klubben i Spanien utan också den största klubben hittills. Öppningen representerar ett nytt kapitel där Lynk & Co expanderar och växer i södra Europa.

Lynk & Co har inga återförsäljare – utan de har istället sina egna klubbar. På klubbarna kan du självklart se och provköra Lynk & Co 01, men de fungerar också som  en plats där medlemmar välkomnas att dricka en kaffe och nätverka med andra Lynk & Co-medlemmar, delta i events och shoppa produkter från lokala varumärken som Saye, WEAR.NOTFRIENDS, Calíope och Haan.

Färgstark. Kreativ. Och lite knasig.

Klubben i Barcelona är designad i samarbete med den spanska designstudion MASQUEESPACIO. Resultatet är en eklektiskt drömvärld i flera våningar med djärva skulpturer som mittpunkter. Till exempel finns ett mötesrum utformat som en undervattenspool, provrum inkapslat i ett smaragdberg och en 3D-printad kupol inspirerad av magen av en val, och det är i kupolen du hittar Lynk & Co 01.

Spanien har omfamnat Lynk & Co med värme och vi ville verkligen skapa något färgstarkt, kreativt till Barcelona-klubben. Något som förkroppsligar passion – precis som staden själv gör. Vi ser fram emot att välkomna våra medlemmar och möta en ny publik med denna öppning. Alain Visser, CEO på Lynk & Co

Driver på för hållbarhet.

Hållbarhet har varit i centrum för Barcelona-klubben. Moderna, cirkulära material framhävs i designen, vilket visar att miljömedvetenhet kan handla lika mycket om estetik som funktionalitet. Liksom alla Lynk & Co-klubbar drivs även Barcelonas av 100% förnybar energi och det kommer även finnas produkter från miljövänliga varumärken till försäljning.

No Spain, no gain.

Med en imponerande andel på 10 % av alla Lynk & Co-medlemmar  är Spanien topp tre av varumärkets marknader i Europa. Det höga sociala engagemanget har visat att befolkningen är väldigt entusiastiska över Lynk & Co och dess disruptiva mobilitetskoncept.

Parallellt med öppningen av Barcelona-klubben utökar Lynk & Co även sin närvaro i södra Europa med ett nytt kundservicecenter och kontor samt siktar på att anställa 150+ nya arbetskamrater i slutet av 2022. Lynk & Co's engagemang i Spanien inte är en övergående flirt – det är på riktigt.

Vad kommer härnäst? Nya klubböppningar i Milano och Madrid… så håll ögonen öppna!

LynkCo_BCN_club_interior_02.jpg
LynkCo_BCN_club_gear_01.jpg
LynkCo_BCN_club_exterior_01.jpg
Large-LynkCo_BCN_club_interior_13.jpg
Large-LynkCo_BCN_club_interior_05.jpg
Large-LynkCo_BCN_club_dressing_room_01.jpg

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co bildades för att erbjuda mobilitetslösningar till en uppkopplad generation. Vi tillverkar riktigt bra bilar (som har alla funktioner du vill ha utan att du behöver be om dem), och vi låter dig använda dessa bilar på ett helt nytt sätt. Med ett flexibelt utbud av bilägarskap fortsätter vi att driva utvecklingen för att möta behoven hos våra trendmedvetna konsumenter på deras egna villkor.

Presskontaktuppgifter