Lynk & Co x Microsoft.jpg

Lynk & Co lanserar ny mötesapp med tillgång till Microsoft Teams

Säg hejdå till att krångla med telefonen när du är i bilen. Nu kan du gå med i Microsoft Teams ljudkonferenser genom den exklusiva mötesappen i Lynk & Co 01.

Som du kanske redan vet är Lynk & Co inte vilket bilmärke som helst - vår affärsidé bygger inte på att sälja fler och fler bilar, utan att göra våra kunders liv så problemfria som möjligt.  Nästa steg på den resan är vår nya mötesapp som finns tillgänglig i alla våra 01:or från och med nu. Den nya appen gör det möjligt för dig att delta i alla dina Microsoft Teams-möten när du är på språng, oavsett om det är den stora företagskonferensen eller den årliga biodlingsträffen. Smidigt, lätt och på ett säkert sätt.

Vi är mycket glada över att kunna erbjuda den här funktionen till våra medlemmar. Att arbeta med Microsoft har varit en givande upplevelse och återigen visar vi att Lynk & Co inte bara är ännu en leverantör utav bilar, utan att vi faktiskt arbetar med att förenkla mobilitet - med nytänkande teknik. Alain Visser, VD på Lynk & Co

Lynk & Co:s interna utvecklingsteam byggde den nya appen med hjälp av Microsoft Azure Communication Services, som erbjuder sömlös interoperabilitet med Microsoft Teams, en av de mest använda samarbets- och kommunikationslösningarna i världen. Syftet med funktionen är, som alltid med Lynk & Co, att använda modern teknik för att förenkla våra medlemmars liv och hjälpa dem att fullfölja sina passioner.

Microsoft Teams är byggt för att hjälpa människor att samarbeta och hålla kontakten med kollegor, vänner och familj. Det är spännande att se hur Lynk & Co använder Microsoft Azure Communication Services för att utöka upplevelsen av Teams och skapa verkligt kraftfulla, framåtblickande mobila upplevelser för sina kunder.  Bob Serr, Vice President för Azure Communication Services på Microsoft

Mötesappen är den 14:e appen som finns tillgänglig i Lynk & Co 01. Andra appar i bilen inkluderar Spotify, Radioline, Audiobooks, Media Player, App Store, Car Sharing, Car Status, Car Guide, Journey Cam, Scoreyteller, Calendar, Inbox och Co:lab.

Lynk & Co x Microsoft

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co bildades för att erbjuda mobilitetslösningar till en uppkopplad generation. Vi tillverkar riktigt bra bilar (som har alla funktioner du vill ha utan att du behöver be om dem), och vi låter dig använda dessa bilar på ett helt nytt sätt. Med ett flexibelt utbud av bilägarskap fortsätter vi att driva utvecklingen för att möta behoven hos våra trendmedvetna konsumenter på deras egna villkor.

Presskontaktuppgifter