Going Places - Barcelona.JPG
  • JPG
Going Places - Barcelona.JPG

Hurra för fem år: Lynk & Co firar årsdagen med en makalös milstolpe för antalet registrerade medlemmar

Det har gått fem år sedan mobilitetsmärket Lynk & Co såg dagens ljus, med en revolutionerande ny lösning för innovativ, delbar mobilitet.

Lynk & Co:s löfte när företaget lanserades i Berlin den 20 oktober 2016 var att utmana och tänka nytt kring hur bilar köps, ägs och används, genom att erbjuda enkel, problemfri tillgång till mobilitet med ett konkurrenskraftigt pris.

Det kommer att behövas en större födelsedagstårta

I Kina lanserades Lynk & Co enligt en mer traditionell affärsmodell, men trots det slog företaget rekord redan vid försäljningsstarten. Den första online-butiken öppnade för förhandsförsäljning under 2017 och fick genast 6 000 beställningar på bara 2 minuter och 17 sekunder. Succén blev omedelbar redan första året efter lansering. Varumärket etablerade sig snabbt på marknaden och med ett rekordantal bilar levererade till kunder under det första året, blev Lynk & Co världens snabbast säljande nya varumärke.

Sedan Europalanseringen 2020 har Lynk & Co nått överväldigande framgångar med flertalet nya registreringar av det flexibla månadsvisa medlemskapet. Otroliga 90 % av alla Lynk & Co-användare har blivit lojala månadsvisa medlemmar i Lynk & Co-communityn, och därmed valt flexibel bilanvändande i stället för den traditionella ägandeformen.

Lynk & Co har överträffat målsättningen att nå 9 000 medlemmar i Europa första året efter lansering, och har istället hittills välkomnat över 27 000 medlemmar.

För fem år sedan startade Lynk & Co som ett koncept, med ett nytt, vågat angreppssätt grundat på principer som ingen i branschen tidigare hört talas om. De siffror som avslöjades idag är en bekräftelse på att vår unika och banbrytande affärsmodell tilltalar och bevis för att vårt fokus på problemfri mobilitet är vad kunderna på våra europeiska marknader vill ha. Alain Visser, CEO Lynk & Co

Mobilitetsmedlemskap på dina villkor

Det månadsvisa medlemskapet förkastar de långa bindande leasingavtal som är vanliga inom bilbranschen, och erbjuder i stället medlemmarna tillgång till en Lynk & Co 01 en månad i taget. I slutet av varje månad kan medlemmarna välja att fortsätta eller säga upp medlemskapet, ungefär som med Spotify eller Netflix, beroende på vad som passar deras livsstil bäst. Tjänsten vänder sig dessutom direkt till konsumenten, vilket eliminerar behovet av mellanhänder, som riskerar att höja priset.

Användarna kan registrera sig för ett månadsvist medlemskap med tillhörande bil för 5500 kr per månad. Medlemmarna kan dessutom enkelt minska sina månadskostnader genom att dela bilen med andra i communityn. Sen är det enkelt och problemfritt att säga upp sitt medlemskap med en månads varsel. Om en användare inte behöver äga en bil kan han eller hon ändå teckna medlemskap och istället låna av andra medlemmar. Detta görs med betalning per användningstillfälle och ger tillgång till alla de förmåner som följer med Lynk & Co-communityn.

Det revolutionerande mobilitetserbjudandet från Lynk & Co har utformats och konstruerats i Sverige och skapat en ny upplevelse med säkerhet som tydlig standard. År 2021 fick Lynk & Co 01 fem stjärnor i Euro NCAP:s säkerhetsutvärdering.

Gå med i klubben.

Lynk & Co:s medlemskap ger kunderna den ultimata flexibiliteten när det gäller tillgång till mobilitet. Det är enkelt att gå med, endast några klick online eller med hjälp av en av våra fantastiska anställda i någon av de fysiska klubbarna.

I centrum för Lynk & Co:s försäljningsupplevelse står Lynk & Co:s klubbar, ett modernt alternativ till traditionella bilhandlare. Lynk & Co:s klubbar visar upp lokala partner-varumärken vid sidan av bilarna. Här finns även plats för event, en kaffebar, co-workingutrymmen m.m. Alltid med Lynk & Co:s härliga gästfrihet och atmosfär. Idag finns det fyra europeiska klubbar: Amsterdam, Antwerpen, Berlin och Lynk & Co:s hemstad Göteborg. Fler är på gång i ett antal europeiska storstäder.

På bara fem år har företaget utvecklats från startup till en mäktig global aktör inom mobilitet, och resan har bara börjat.

Det här är bara början… Alain Visser, CEO Lynk & Co

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co bildades för att erbjuda mobilitetslösningar till en uppkopplad generation. Vi tillverkar riktigt bra bilar (som har alla funktioner du vill ha utan att du behöver be om dem), och vi låter dig använda dessa bilar på ett helt nytt sätt. Med ett flexibelt utbud av bilägarskap fortsätter vi att driva utvecklingen för att möta behoven hos våra trendmedvetna konsumenter på deras egna villkor.

Presskontaktuppgifter