Lynk & Co öppnar sin första belgiska klubb i Antwerpen

Snart kommer Lynk & Co-upplevelsen till Antwerpen! Vår tredje klubb öppnar på Drukkerijstraat 18-20 den 14 augusti. Antwerpen-klubben blir Lynk & Cos första i Belgien och tredje i Europa, nya klubben ansluter sig till redan existerande klubbar i Amsterdam och Göteborg, samt en rad tillfälliga platser.

Det här är inte ett showroom för bilar.

Glöm allt du lärt dig om blänkande bilshowrooms och påflugna försäljare. Lynk & Cos klubbar är ett innovativt grepp för mer upplevelsebaserad bilförsäljning – med klart större tonvikt på ”upplevelse” än på ”bil”. Naturligtvis kan besökare kolla in Lynk & Co 01, provköra och registrera sig som medlem. Klubbpersonal finns såklart på plats för att hjälpa våra besökare och medlemmar. Klubbarna har dessutom plats för medlemsevent, café- och loungeområde samt en butiksyta för lokala partnervarumärken.

Kom förbi och häng... bokstavligt talat.

Antwerpen-klubben har designats av Lynk & Co och New Order Architects och ligger mitt i modekvarteret, i en före detta brandstation. Klubben bevarar lokalens historia, samtidigt som den har fått Lynk & Cos personliga touch. Det finns till exempel en ”hängträdgård” med gungor att koppla av i. Precis som klubbarna i Amsterdam och Göteborg andas även klubben i Antwerpen Lynk & Co: fylld med hållbara designval och kreativa detaljer.

Varje klubb skapar möjlighet att träffa våra medlemmar på deras villkor och dela Lynk & Co-upplevelsen. Som vår första lokal i Belgien är Antwerpen-klubben en spännande milstolpe för företaget. Och denna klubb ligger mig särskilt varmt om hjärtat eftersom jag är född och uppvuxen i Antwerpen', säger Alain Visser, CEO för Lynk & Co.

Det lilla extra för hållbarhetens skull.

Allt på klubben har valts ut med omsorg och med miljö och social hållbarhet i åtanke – från inredningen till produkterna som säljs. Mycket av den historiska byggnaden finns bevarad, och i renoveringen har naturliga byggnadsmaterial och en liten andel återvunnen plast använts. Till och med produktpodierna är tillverkade från återvunna tidningar och bildelar.

Nästa växel.

Utöver 01 visar klubben även upp vår Gear Collection, speciellt utvalda varumärken som delar Lynk & Cos värderingar inom hållbarhet, kreativitet och gemenskap. Bland dessa utvalda partners finns lokala varumärken från Antwerpen, som Ôksqin, AR.M, House Raccoon, Conscious Antwerp, Dead Artist Society och Serax. Antwerpen-klubben öppnar sina dörrar den 14 augusti. Nästa stopp? Berlin-klubben kommer (mycket) snart, den 17 september.

Entrance_Lynk & Co.jpg
Car cage_Lynk & Co.jpg
The bar_Lynk & Co.jpg
Side view of the car cage_Lynk & Co.jpg
Club exterior_Lynk & Co.jpg

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co bildades för att erbjuda mobilitetslösningar till en uppkopplad generation. Vi tillverkar riktigt bra bilar (som har alla funktioner du vill ha utan att du behöver be om dem), och vi låter dig använda dessa bilar på ett helt nytt sätt. Med ett flexibelt utbud av bilägarskap fortsätter vi att driva utvecklingen för att möta behoven hos våra trendmedvetna konsumenter på deras egna villkor.

Presskontaktuppgifter