Going Places - Barcelona.JPG
  • JPG
Going Places - Barcelona.JPG

Vi växer för att hålla farten uppe för medlemmarna: Lynk & Co överträffar registreringsmålen för 2021

Vi ska vara helt ärliga, 2020 var en utmanande tid att lansera ett varumärke. Vilken tur att vi gillar utmaningar.

Communityns tillväxt krossar förväntningarna

Mitt i en global pandemi lanserades Lynk & Co på flera europeiska marknader i september 2020. Sedan dess har vi öppnat två Lynk & Co Clubs (fler är på gång!) och ökat rekryteringstakten för att ha stöd för tillväxten. Bara fem månader efter att vår väntelista öppnades överträffade registreringarna för månadsbaserade medlemskap vårt årsmål på 9 000 medlemmar. Nu i maj 2021 välkomnade vi 15 000 medlemmar från hela Europa, främst från Sverige, Nederländerna, Italien, Tyskland och Belgien.

Även om vi är stolta över att vara ett digitalt varumärke vet vi hur viktigt det är att ha fysiska platser där vi kan få kontakt med våra medlemmar på alla marknader. Vår Club i Amsterdam öppnade i oktober 2020 och i vår hemstad Göteborg öppnades en Club i januari 2021. Vi planerar att öppna ytterligare fem Clubs i år. Näst på tur är Antwerpen och Berlin som öppnar i sommar, följt av Barcelona, Paris och Milano.

Lynk & Co började som bara en idé, som dessutom var en ganska galen idé. Men nu har den blivit verklighet. Jag känner mig ödmjuk inför de många människor som har uppskattat vårt budskap och vårt mål sedan starten. Det har varit ett riktigt äventyr för alla inblandade och det här är bara början. Alain Visser, VD för Lynk & Co

Nya teammedlemmar, nya äventyr

Vi har fått hjälp av några nya vänner som är med oss ut på den europeiska marknaden. Vi har rekryterat över 100 nya teammedlemmar från hela världen sedan lanseringen.

Vi kommer att hålla rekryteringstakten uppe (och öka den) genom att välkomna 290 nya teammedlemmar under 2021. I slutet av året kommer Lynk & Co:s familj att omfatta ∼550 medarbetare i Sverige, Italien, Belgien, Nederländerna, Spanien, Frankrike och Tyskland.

Vi låter inte den snabba tillväxten hindra oss från att rekrytera på ett smart, hållbart och inkluderande sätt. I en traditionellt sett mansdominerad bransch är vi stolta över att ha en 50/50 könsfördelning. Vi har även fokuserat på att ha ett internationellt team. I dagsläget har vi medarbetare från från 26 olika länder som alla jobbar mot samma mål – att förändra mobilitet för alltid.

LynkCo_Store_ams_todaysbrew_night20201019_0007.jpeg
Exterior_Main_entrance_Ekelundsgatan_Lynk&Co_.jpg
Logo.jpeg
Exterior_side_Magasinsgatan_Lynk&Co.jpg

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co bildades för att erbjuda mobilitetslösningar till en uppkopplad generation. Vi tillverkar riktigt bra bilar (som har alla funktioner du vill ha utan att du behöver be om dem), och vi låter dig använda dessa bilar på ett helt nytt sätt. Med ett flexibelt utbud av bilägarskap fortsätter vi att driva utvecklingen för att möta behoven hos våra trendmedvetna konsumenter på deras egna villkor.

Presskontaktuppgifter