Rear side.jpeg

Och vinnaren är … Lynk & Co 01, som tar hem förstaplatsen i prestigefyllda MUSE Design Awards 2021

Lynk & Co har inlett 2021 med stil! Vi har slagit upp dörrarna till vår andra Club, ett community-centrum dit alla är välkomna, i hemstaden Göteborg. Dessutom har vi lanserat världens första virtuella provkörningsupplevelse, och … som om inte det vore nog, så kammade Lynk & Co 01 i dag hem förstapriset i kategorin Transportation Design i den prestigefyllda (och supercoola) MUSE Design Awards 2021.

Efter att ha överösts med lovord från några av designvärldens största och mest välrenommerade namn, utsågs Lynk & Co 01 i dag till segrare inom kategorin Transportation Design av en internationell panel bestående av världsledande innovations- och digitaliseringsexperter från inte mindre än 23 länder. Helt logiskt om du frågar oss!

01 är en revolutionerande lösning för en ny generation uppkopplade kunder som vill ha mobilitet på sina egna villkor. Bilindustrin har hållit fast vid en distributions- och ägandemodell som har funnits i över 100 år, men Lynk & Co har förstått att den moderna människan i stället vill ha produkter och tjänster som återspeglar en föränderlig livsstil.

En av de unika sakerna med Lynk & Co är att vår affärsmodell, liksom 01, i grund och botten är anpassad efter kundernas behov och en vilja att förenkla vardagen för våra kunder. Vi är förstås mycket stolta över att ha fått den här utmärkelsen och är nu mer beslutna än någonsin att förändra mobiliteten för alltid. Alain Visser, VD för Lynk & Co

Med Lynk & Co 01 är ingenting halvhjärtat. Det är en bil som sätter kunden i fokus och som hyllar enkelheten. Inga dyra tillbehör eller uppgraderingar, bara omedelbar tillgång till en (väldigt, väldigt bra) bil. Det enda beslut som medlemmarna måste ta är om de föredrar en svart eller en blå 01 och om de vill ha en elektrisk laddhybrid eller en vanlig elhybrid.

Troféskåpet står nu upplåst inför leveranserna av 01 till medlemmar i hela Europa nu under våren.

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co bildades för att erbjuda mobilitetslösningar till en uppkopplad generation. Vi tillverkar riktigt bra bilar (som har alla funktioner du vill ha utan att du behöver be om dem), och vi låter dig använda dessa bilar på ett helt nytt sätt. Med ett flexibelt utbud av bilägarskap fortsätter vi att driva utvecklingen för att möta behoven hos våra trendmedvetna konsumenter på deras egna villkor.

Presskontaktuppgifter