Lynk & co-8.jpg

Lynk & Co levererar första bilarna till världsmästarna i det nederländska skridskolandslaget

De allra första Lynk & Co-bilarna i Europa är nu officiellt ute på vägarna! Och det är inte vem som helst i förarsätet, vi hittade nämligen några människor som delar vår syn på gemenskap, kvalitet och stretchiga kläder: det nederländska landslaget KNSB i Short Track Speed Skating.

Det nederländska Short Track-laget är idrottsstjärnor både i Nederländerna och inom den globala skridskovärlden. De är också först i Europa med att få sina bilar, och kanske har de fått för vana att vara först – bilarna levererades bara ett par dagar efter att laget i helgen kammade hem guldmedaljen i ISU World Short Track Speed Skating Championships 2021 i Dordecht. Som officiell tävlingssponsor (och inofficiell hejarklack) är vi stolta över att kunna stötta dem och vara en liten del av deras team.

Det är en mycket viktig milstolpe för oss att kunna leverera våra första bilar i Europa, och vi kan nog inte komma på någon bättre än att gänget från KNSB blir de första att köra dem. Vi har hejat på dem hela säsongen och är väldigt peppade på att se vilka äventyr de hittar på i sina 01or. Robin van der Kaa, marknadschef på Lynk & Co

Lynk & Co har samarbetat med KNSB Short Track Ice Skating sedan början av 20/21-säsongen, och kan nu erbjuda en mobilitetslösning för hela laget. Sponsorskapet bygger på delade värderingar – vikten av gemenskap, att dela med sig och att hela tiden röra sig framåt. Laget har fått tre bilar att dela mellan varandra, vilket borde vara hyfsat enkelt med tanke på 01-modellens inbyggda bildelningsplattform.

Gemenskap och teamwork betyder allt för oss, och vi är stolta över att ha med oss Lynk & Co i KNSB-familjen. 01an är en grym bil och vi i laget ser fram emot att köra den till träningar, tävlingar och allt möjligt. Suzanne Schulting, World Champion KNSB Short Track Ice Skating Team

Även om laget blir de första att få sina bilar så kommer de inte vara ensamma med att köra omkring i nya Lynk & Co 01 särskilt länge. Våra delbara, extra allt-bilar är på väg att skickas ut till alla våra medlemmar som skrivit upp sig på väntelistan och sedan till alla nytillkommande medlemmar. Med utgångspunkt från klubbarna i Göteborg och Amsterdam kan nya medlemmar dessutom passa på att provköra bilen.

Om Lynk & Co

Hej, vi är Lynk & Co!

Lynk & Co bildades för att erbjuda mobilitetslösningar till en uppkopplad generation. Vi tillverkar riktigt bra bilar (som har alla funktioner du vill ha utan att du behöver be om dem), och vi låter dig använda dessa bilar på ett helt nytt sätt. Med ett flexibelt utbud av bilägarskap fortsätter vi att driva utvecklingen för att möta behoven hos våra trendmedvetna konsumenter på deras egna villkor.

Presskontaktuppgifter