LYNK & CO INTRODUCEERT DE VOLLEDIG ELEKTRISCHE 02: DE EERSTE EV VOOR EUROPA MET EEN ACTIERADIUS VAN 445 KM EN PREMIUM FEATURES

De volledig elektrische 02, die een nieuw tijdperk inluidt, combineert een innovatief design met geavanceerde technologie en een actieradius van 445 km. Dit is de eerste wereldwijde lancering van een nieuw model van Lynk & Co, ontworpen in samenwerking met de community van het merk.

LYNKCO_02_Exterior_02_hires.jpg

Gothenburg, Sweden [11 oktober 2024]: Met trots introduceert mobiliteitsmerk Lynk & Co het eerste elektrische voertuig van het merk, de gloednieuwe 02 voor Europa, in China Z20 genaamd.

De opvallende vijfdeurs-EV legt de nadruk op gebruikerservaring en geavanceerde software en biedt een puur elektrisch rijbereik tot 445 km. De volledig nieuwe 02 markeert het volgende hoofdstuk van Lynk & Co's strategische uitbreiding en evolutie, nu het bedrijf de markt voor elektrische voertuigen in Europa betreedt.

“De gloednieuwe 02 vertegenwoordigt de volgende fase voor Lynk & Co”, zegt Nicolas López Appelgren, CEO van Lynk & Co International. “We breiden ons businessmodel uit, vergroten ons productportfolio en begeven ons op nieuwe markten. Deze strategische stappen onderstrepen Lynk & Co's streven naar meer keuze, flexibiliteit en toegankelijkheid voor onze klanten”.

De Lynk & Co 02 introduceert een uitzonderlijke actieradius en een uniek gevoel van plezier, door een slank en opvallend exterieur te combineren met een geavanceerd digitaal dashboard en een gebruiksvriendelijk interieur gemaakt van gerecyclede materialen. Met een indrukwekkend elektrisch rijbereik tot 445 km, geavanceerde veiligheidsvoorzieningen en innovatieve mogelijkheden voor autodelen, luidt de 02 een nieuw tijdperk in voor het bedrijf dat de Europese markt voor elektrische voertuigen betreedt.

Het gloednieuwe model werd gecreëerd in de wereldwijde designstudio van Lynk & Co in Göteborg en kwam tot leven dankzij een unieke samenwerking tussen de klanten van de Lynk & Co 01 plug-in hybride SUV en de design- en engineeringteams van het merk. Klanten hebben het karakter van de nieuwe auto aanzienlijk beïnvloed, met meer dan 6.000 berichten over de meest gewenste functies via de Co:lab-functie - een van Lynk & Co's apps waarmee gebruikers digitaal feedback kunnen geven vanuit de 01.

De Lynk & Co 02 is vanaf 11 oktober online te koop in Europa, met een verkoopprijs in Nederland vanaf € 35.995,-

De volledige presskit is hier te vinden:

Lynk & Co 02 Press Kit
  • pdf
LYNKCO_02_Exterior_02_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_07_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_01_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_03_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_04_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_05_hires.jpg
LYNKCO_02_Exterior_06_hires.jpg
LYNKCO_02_Interior_02_hires.jpg
LYNKCO_02_Interior_01_hires.jpg
LYNKCO_02_Interior_03_hires.jpg

Lynk & Co is meer dan alleen een automerk; het is een mobiliteitsaanbieder met flexibiliteit als kernprincipe. Met diverse opties voor autobezit – van abonnement tot lease tot aankoop – loopt Lynk & Co voorop in de autodeelbeweging. Het merk combineert levendig en innovatief design met baanbrekende connectiviteitsoplossingen en biedt consumenten een vooruitstrevende rijervaring.

Lynk & Co, opgericht in 2016, heeft een hoofdkantoor in Göteborg, Zweden en hanteert een eigen businessmodel om zeven kernmarkten te bedienen: Zweden, Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Door middel van verschillende businessmodellen breidt het bedrijf tegen eind 2024 zijn aanwezigheid uit naar 22 Europese markten. Lynk & Co zet zich in voor een positieve impact en stimuleert verandering door vooruitstrevende praktijken te omarmen en voortdurend de grenzen te verleggen voor een betere toekomst voor zowel de auto-industrie als de mensen.