EuroNCAP.jpg

Veiligheid is standaard: de Lynk & Co 01 sleept een vijfsterrenbeoordeling binnen van Euro NCAP

Onze eerste auto in Europa krijgt topbeoordeling bij een van de strengste veiligheidstests.

De 01, de eerste auto die Lynk & Co in Europa lanceert, heeft de volle vijfsterrenscore gekregen van het prestigieuze Euro NCAP (European New Car Assessment Program). Bij deze beoordeling ondergaan auto's uitgebreide crashtests om de betrouwbaarheid en kwaliteit te bekijken.

De vijfsterrenbeoordeling van Euro NCAP wordt ondersteund door een simpele filosofie van Lynk & Co: Geen enkele klant zou meer moeten betalen voor een veiligere auto. Wij verkopen veiligheidsuitrusting niet als dure optie, in plaats daarvan wordt elke 01 standaard geleverd met alle veiligheidsopties. Zo hoeven onze leden niet uren te besteden aan research – of aan het onderhandelen met verkopers – om zichzelf en hun gezin veilig te houden.

Wij sluiten geen compromissen, bij ons is alles inbegrepen, veiligheid dus ook    Alain Visser, CEO of Lynk & Co

De Euro NCAP is 20 jaar geleden geïntroduceerd als onafhankelijke test om de veiligheidsstandaard te vergroten en om de veiligheid van populaire auto's te beoordelen. Auto's worden onderworpen aan strenge botsproeven waarbij geavanceerde crashtestdummy's vol sensoren worden gebruikt. De test is onderverdeeld in vier categorieën: volwassen inzittenden, kinderen, kwetsbare weggebruikers (zoals fietsers en voetgangers) en veiligheidsassistentie, waarbij de effectiviteit van veiligheidstechnologieën wordt getest.

Ga voor meer informatie en bronnen naar de website van Euro NCAP: https://www.euroncap.com/nl

Lynk & Co is bedacht om mobiliteit simpel te maken. We maken echt goede auto's (het type dat alles heeft wat je wilt zonder dat je erom hoeft te vragen), maar we bieden ook een nieuwe manier aan om de auto's te gebruiken. Met onze verschillende membership-opties wordt mobiliteit toegankelijk en flexibel. Een member kan op maandbasis over een auto beschikken en deze delen met vrienden, familie en de Lynk & Co community.