Lynk&Co_03_05_141.jpeg

Lynk & Co 01 winnaar van de 2021 Marie Claire Sustainability Award

Lynk & Co blijft prijzen winnen door de revolutionaire commitment aan duurzame mobiliteit

We maken ruimte in onze kast voor onze eerste trofee van recyclebare materialen. We waren het jaar al goed begonnen door het winnen van de 2021 MUSE Design Awards en nu heeft de Lynk & Co 01 weer een eerste prijs gewonnen. Deze keer in het autosegment van de allereerste 2021 Marie Claire Sustainability Award in het VK. Alle winnaars werden bekendgemaakt op de eerste klimaatneutrale virtuele prijsuitreikingsceremonie op maandag 19 juli.

De 01 werd uitgeroepen tot winnaar en kreeg veel lof van een jury met professionals uit de duurzame en doelgerichte bedrijfssector. Een panel van 40 vooraanstaande experts, denkers, activisten en redactiemedewerkers van de Britse Marie Claire waren belast met het beoordelen van inzendingen en kozen de 01 als 'Best green emission initiative'.

Bij Lynk & Co is duurzaamheid meer dan een belangrijke bedrijfswaarde. Voor ons is het een allesomvattende commitment: van het design van de auto en het bedrijfsmodel tot de bouwmaterialen van onze Clubs. We zijn trots op de erkenning door deze prijs en we kijken ernaar uit om duurzame mobiliteit nog verder te ontwikkelen.  Alain Visser, CEO Lynk & Co

In de auto-industrie zijn er al flinke technische sprongen gemaakt op het gebied van schonere en groenere motoren, maar Lynk & Co gaat nog een stap verder met compromisloos design en duurzame elementen in de hele auto. De 01 is bijvoorbeeld de eerste auto ter wereld met stoelen van ECONYL®, een materiaal dat is gemaakt van gerecyclede visnetten en ander afval. Jep, bij ons kun je niet kiezen voor lederen bekleding.

Maar we kijken verder dan alleen de auto. Door de innovatieve, op membership gebaseerde aanpak van Lynk & Co, kunnen auto's veel efficiënter gebruikt worden. De meeste auto's zijn maar 4% van de tijd in gebruik. De overige tijd staan ze als stalen standbeelden ergens geparkeerd. De 01 wordt geleverd met een ingebouwd deelplatform waarmee vrienden, familie en andere leden een digitale sleutel kunnen sturen als ze de auto zelf niet gebruiken. Dat zorgt voor minder individueel autobezit, beter gebruik van beschikbare middelen en maakt ook meer waardevolle ruimte in steden vrij voor groene initiatieven.

Opmerkingen voor redacteuren

Opmerking: Beoordeel inzendingen op: innovatie en marktuniekheid, ecologische accreditaties, end-to-end duurzame praktijken en methodes, inclusief en niet beperkt tot: bestanddelen, materialen, supply chain en verpakking en eerlijke arbeid.

Het autosegment was verdeeld in 5 categorieën: Best green emission initiative, Best ethical initiative, Best sustainable interiors, Best electric car, best eco car app.

De jury bestond uit:

-    Joanna Abeyie MBE (Founder & Managing Director, Blue Moon and Co-Secretariat for Creative Diversity APPG),

-    Dr. Marta Antonelli (Head of Research, Barilla Center for Food & Nutrition),

-    Christina Archer (Sustainability Adviser),

-    Erin Baker (Editorial Director, Auto Trader),

-    Grace Beverley (CEO and Founder, TALA & SHREDDY),

-    Bettina Campolucci Bordi (Chef & owner, Bettina's Kitchen),

-    Noëlla Coursaris Musunka (Founder & CEO, Malaika),

-    Busola Evans (Interiors Journalist & Associate Editor, Livingetc),

-    Giles Gibbons (Founder, Good Business),

-    Penny Goldstone (Fashion Editor, Marie Claire UK),

-    Karen Hamilton (Global VP Sustainability, Divisions, Unilever),

-    Ally Head (Health, Sustainability and Relationships Editor, Marie Claire UK),

-    Sophie Hellyer (Founder of Rise Fierce and co-host of Two's Company Podcast),

-    Valeria Hinojosa (Founder Water Thru Skin LLC, Intu Rituals LLC, Lifestyle with a Conscience, Yindah Foundation),

-    Annick Ireland (Founder & CEO, Immaculate Vegan),

-    Kristen Kammerer (Founder & CEO, Gen E),

-    Charlotte Keesing (Director, Walpole),

-    Millie Kendall MBE (CEO, The British Beauty Council),

-    Jessie Macneil-Brown (Head of Global Campaigns, IKEA Retail (Ingka Group)),

-    Sunil Makan (Editor-At-Large, Marie Claire UK & Deputy Editor, My Imperfect Life),

-    Aditi Mayer (Photojournalist, Labor Rights Activist, Sustainable Fashion Blogger),

-    Clare McDermott (Business Development Director, Soil Association Certification),

-    Alice Moore (Global Purpose-led Brand Building Director),

-    Amy Nelson-Bennett (Managing Director, Positive Luxury),

-    Ingrid Newkirk (Founder, PETA),

-    Lisa Oxenham (Beauty & Style Director, Marie Claire UK),

-    Victoria Prew (CEO & Co-Founder, HURR)

-    Jenny Proudfoot (Features Editor, Marie Claire UK),

-    Ruby Raut (CEO & Co-Founder, WUKA),

-    Holly Rains (Digital Editor, Marie Claire UK),

-    Ella Robertson McKay (Managing Director, One Young World & Co-Author, How To Make A Difference),

-    Lauren Sharp (Fashion Sustainability Consultant),

-    Myriam Sidibe (Chief Mission Officer, Brands on a Mission),

-    Jayn Sterland (Managing Director, Weleda UK),

-    Katie Thomas (Senior Beauty Editor, Marie Claire UK),

-    Andrea Thompson (Editor-in-Chief, Marie Claire UK),

-    Sara Vaughan (Chief Purpose & Sustainability Advisor, Marie Claire International),

-    Harriet Vocking (Chief Brand Officer, Eco-Age),

-    Ele Ward (Head of Marketing, CoGo),

-    Dilys Williams (Director, Centre for Sustainable Fashion).

L'objectif de Lynk & Co est de proposer des solutions de mobilité flexibles et connectées. Nous ne nous contentons pas de fabriquer de très bonnes voitures (avec toutes les fonctionnalités dont vous rêvez sans avoir à les demander), mais nous proposons une nouvelle façon d'utiliser la voiture et d’envisager la mobilité autrement et simplement. En proposant des solutions basées sur la flexibilité d'utilisation d'un véhicule, nous continuons à promouvoir l'évolution, en nous efforçant de répondre aux besoins de nos clients selon leurs propres conditions.