Lynk & Co publiceert Duurzaamheidsrapport 2023: nadruk op deelauto's, hernieuwbare energie en doelstelling om in 2040 netto nul te zijn

In het derde duurzaamheidsrapport belicht Lynk & Co International de vooruitgang die het bedrijf heeft geboekt op het gebied van milieuverantwoordelijkheid en schetst het de weg naar het bereiken van netto-nul-uitstoot.

Het rapport onthult een toekomstgericht plan waarin een reeks doelstellingen en mijlpalen gepresenteerd worden die erop gericht zijn om netto-nul-emissies te bereiken uiterlijk 2040. Het doel dat het bedrijf zich sinds vorig jaar heeft gesteld, is slechts één onderdeel van de allesomvattende strategie van Lynk & Co. Het rapport omvat doelstellingen van genderdiversiteit tot klimaatneutrale productie en weerspiegelt de toewijding van het bedrijf om duurzaamheid in alle aspecten van de bedrijfsvoering door te voeren.

Ontwikkeling voor duurzame mobiliteit: gebruik deelauto’s verdrievoudigd

Lynk & Co heeft gedeeld autogebruik altijd als een strategische focus gehad om zijn ecologische voetafdruk te verkleinen. Het afgelopen jaar (2023) laat een aanzienlijke toename zien, met maar liefst een stijging van 208% ten opzichte van 2022. Het autodeelplatform van Lynk & Co biedt gebruikers toegang tot mobiliteitsoplossingen zonder de verplichting van autobezit, terwijl het kredietverstrekkers financiële voordelen biedt en bijdraagt aan het optimaliseren van het totale autogebruik.

Bij Lynk & Co zetten we ons in om duurzaam vervoer toegankelijk te maken voor iedereen. Ons autodeelplatform speelt een belangrijke rol in die visie. Het is een eenvoudige manier voor mensen om auto's efficiënter te gebruiken, met name auto's die het grootste deel van de tijd stilstaan. In de toekomst zal dit platform centraal blijven staan bij onze inspanningen om groenere keuzes te promoten.  Nicolas López Appelgren, CEO of Lynk & Co.

De weg naar Netto Nul
Om mobiliteit te veranderen en oplossingen te bieden voor de volgende ‘connected’ generatie, is duurzaamheid als focus een vereiste. In 2023 boekte Lynk & Co vooruitgang met de lancering van het autodeelplatform, voerde het de eerste levenscyclus-analyse (LCA) van de Lynk & Co 01 uit en ging het door met het gebruik van 100% hernieuwbare elektriciteit in productiefaciliteiten, clubs en kantoren. Tegen 2030 moeten alle auto's geproduceerd zijn met 50% duurzame materialen, klimaatneutrale productiepraktijken en een 50% lagere CO2-voetafdruk tijdens de levenscyclus van de auto. Deze gecombineerde inspanningen benadrukken Lynk & Co's holistische benadering van duurzaamheid en het streven om tegen 2040 een uitstoot van netto-nul te bereiken.

Ga voor het volledige rapport naar Lynk & Co Duurzaamheidsrapport 2023.