Nicolas Lopez Appelgren benoemd tot CEO van Lynk & Co in Europa

Lynk & Co, het wereldwijde premium mobiliteitsmerk, kondigt aan dat Alain Visser ermee heeft ingestemd terug te treden als CEO van Lynk & Co in Europa om andere mogelijkheden buiten het bedrijf na te streven. Hij zal vanaf 8 januari 2024 worden opgevolgd door Nicolas Lopez Appelgren.

Nicolas Lopez Appelgren is momenteel hoofd Retail Operations bij Volvo Cars en brengt meer dan 28 jaar wereldwijde ervaring in de detailhandel en marketing van auto's mee naar het merk. In zijn huidige functie heeft Nicolas leidinggegeven aan de transformatie van de retail- en commerciële activiteiten van Volvo Cars, waarbij hij het bedrijf heeft geholpen een directere relatie met gebruikers te ontwikkelen, de online verkoop te integreren met het retailnetwerk van Volvo en de klantenservice te verbeteren via directere responskanalen.

Nicolas Lopez Appelgren_headshot.jpg

Voordat Nicolas CEO werd van Lynk & Co in Europa, bekleedde hij uitgebreide functies bij Volvo Cars in retailmanagement, productmanagement, marketing en business development. Hij was een sleutelfiguur in de uitbreiding van Volvo's marktaanwezigheid in Europa en Noord- en Zuid-Amerika.

Alain Visser werd in 2015 benoemd tot Senior Vice President Global Marketing and Sales bij Geely Auto Group. Hij speelde een belangrijke rol bij de oprichting van het premiummerk Lynk & Co en was vanaf 2017 CEO van de Europese regio van het merk. Hij was de sleutel tot het creëren van nieuwe ervaringen voor klanten door middel van connected vehicle technologie en bedrijfsmodellen.

Sinds de oprichting van Lynk & Co in 2017 heeft het wereldwijd al meer dan 1 miljoen voertuigen afgeleverd en is het een van 's werelds snelst groeiende premium automerken geworden. We willen Alain bedanken voor zijn vele jaren dienst en alles wat hij heeft gedaan om een sterke basis te leggen voor de toekomst van Lynk & Co. We zijn verheugd Nicolas te verwelkomen bij Lynk & Co en kijken ernaar uit met hem samen te werken terwijl het merk de volgende fase van zijn wereldwijde ontwikkelingsplan ingaat. Mr. Jerry Gan, Geely Auto Group CEO