LYNK&CO HQ 0067.jpg

Lynk & Co's hoofdkantoor bekroond met goud bij de Architecture & Design Collection Awards

Het hoofdkantoor van mobiliteitsbedrijf Lynk & Co in Göteborg is bekroond met goud voor Best Interior Design bij de Architecture & Design Collection Awards. Dit is een open en internationaal platform voor creativiteit en talent, dat sinds 2019 de ADC Awards uitreikt in categorieën als architectuur, interieurdesign en productdesign. Het mobiliteitsbedrijf, dat auto’s op meerdere manieren toegankelijk maakt, wil alles behalve traditioneel zijn. Het hoofdkantoor in Göteborg, Zweden, is daarop geen uitzondering. De binnenruimtes zijn gedurfd, opvallend en merkwaardig ingericht, mede dankzij een gestipte centerpiece sofa, een grote smiley en natuurlijk de 01.

‘Urban traces’ was het mantra voor het designteam van Lynk & Co en de Göteburgse designstudio New Order Arkitektur bij het kiezen van duurzame materialen, het uitzoeken van het hergebruikte kantoormeubilair en het creëren van het interieur. De ruimtes zijn ontworpen om doorleefd aan te voelen en alsof ze al een geschiedenis hebben. Zo is er expres gekozen voor een rauwe en imperfecte betonvloer, tot ergernis van de aannemer. Ook is aan de werkmannen gevraagd om hun metingen en krabbels op de muren achter te laten en moesten ze stoppen met bouwen voordat ze klaar waren. Als er nu naar de muren wordt gekeken, zijn de sporen van het ontwerpproces nog zichtbaar. En dat is het doel van Lynk & Co: dingen nét even anders doen om te inspireren en de creativiteit te stimuleren.

De kunst is gemaakt door de Zweedse kunstenaar EKTA.

Lynk & Co is opgericht om de auto-industrie te ontwrichten, niet om zich aan te passen naar de norm. Een saai kantoor is dan ook uit den boze: het moest een wow-factor hebben. Als we niet op een non-conformistische manier leven en werken, dan zijn we niet trouw aan het merk. Bij Lynk & Co draait het om eerlijkheid en authenticiteit. We moeten toegewijd blijven aan onze visie en die moet in alles doordringen, van het aanbod tot het kantoor. Ik vind dat ons designteam zichzelf heeft overtroffen. Alain Visser, CEO Lynk & Co
LYNK&CO HQ 0112.jpg
LYNK&CO HQ 0476.jpg