LYNK&CO HQ 0067.jpg

Lynk & Co's extravagante hoofdkantoor is ontworpen om te inspireren

Het mobiliteitsmerk Lynk & Co wil allesbehalve traditioneel zijn. Wanneer je langs het hoofdkantoor in het Zweedse Göteborg komt, zie je waarom. Met gedurfde, vreemde en waanzinnig geïnspireerde interieurs is het ontworpen om de creatieve geesten te laten ontspruiten.

Als de onbeschofte rebel van de auto-industrie wil Lynk & Co de dingen ... anders doen. Het hoofdkantoor in Göteborg, Zweden, is daarop geen uitzondering. Als je het brutale hoofdkantoor binnenkomt, word je meteen getroffen door de buitengewone esthetiek. De ruwe betonnen vloer, de gestippelde zitbank, het gigantische lachende gezicht dat uit de muur springt. En helemaal achterin - de 01 auto. Het is een creatieve mix van het ruwe en het verfijnde, met een constant verrassingselement.

Lynk & Co is van plan om de auto-industrie te omverwerpen, niet om zich aan te passen. Een saai kantoor is uit den boze. Het moet wow zijn! Als we niet op een afwijkende manier leven en werken, zijn we niet trouw aan het merk. Het draait allemaal om eerlijkheid en authenticiteit. We moeten trouw blijven aan de visie, en die moet in alles doordringen, van het aanbod tot het kantoor. Ik denk dat ons designteam zichzelf heeft overtroffen. Alain Visser, CEO van Lynk & Co
LYNK&CO HQ 0112.jpg
LYNK&CO HQ 0476.jpg

Fout op de juiste manier

"Urban traces" was een mantra voor het designteam van Lynk & Co en het Gothenburgse Local New Order Arkitektur bij het kiezen van duurzame materialen, het uitzoeken van het hergebruikte kantoormeubilair en het creëren van het interieur. De ruimtes werden ontworpen om als doorleefd aan te voelen. Alsof ze al een geschiedenis hebben. En in zekere zin hebben ze dat ook.

Bij het plaatsen van de betonnen muren zei het team tegen de vakmannen dat ze hun metingen en aantekeningen op de muren moesten achterlaten en moesten stoppen voordat ze klaar waren. Als je nu naar de muren kijkt, zie je nog steeds sporen van het ontwerpproces. En daar gaat het om. Dingen anders doen om de creatieve geesten die er werken te inspireren.

Bij het uitzoeken van de vloer voor het gebouw werkten we echt op de zenuwen van de aannemer. Welke vloer ze ons ook lieten zien, het was te netjes. Te mooi. We wilden ruw. En toen ze ons meenamen naar een loods om te laten zien hoe een mislukte betonvloer eruitzag, werden we verliefd. Voor hen was het verkeerd. Voor ons was het fout op de juiste manier. Alain Visser, CEO van Lynk & Co
LYNK&CO HQ 0690.jpg

Het interieur is ontworpen door Lynk & Co's eigen designteam en New Order Artkitektur, en de kunst is gemaakt door de Zweedse kunstenaar EKTA. Het werd onlangs bekroond met goud voor het beste interieurontwerp bij de Architecture Collection Awards.

LYNK&CO HQ 0369 .jpg
LYNK&CO HQ  0188.jpg
LYNK&CO HQ 0047.jpg
LYNK&CO HQ 0067.jpg

L'objectif de Lynk & Co est de proposer des solutions de mobilité flexibles et connectées. Nous ne nous contentons pas de fabriquer de très bonnes voitures (avec toutes les fonctionnalités dont vous rêvez sans avoir à les demander), mais nous proposons une nouvelle façon d'utiliser la voiture et d’envisager la mobilité autrement et simplement. En proposant des solutions basées sur la flexibilité d'utilisation d'un véhicule, nous continuons à promouvoir l'évolution, en nous efforçant de répondre aux besoins de nos clients selon leurs propres conditions.